Sponsoren seizoen 2017 Bedankt! Zonder jullie was deelname niet mogelijk. Team FOREVERBLUE.
Steeg en Van Harten staalmontage te Kootwijkerbroek
Kraanverhuur Van de Stroet te Kootwijkerbroek
Van Essen Betonwerken te Stroe
Van Essen GWW te Kootwijkerbroek
Bettink Regeltechniek te Barneveld
Brandsen Installatietechniek te Lunteren
Donkersteeg Metaalbewerking te Kootwijkerbroek
Bouwbedrijf M van Veldhuizen. Wencopperweg 83 Kootwijkerbroek
Hendriks Asbestsanering te Ede
www.dynastart.nl/producten/hydrauliekservice
www.vandepolelektrotechniek.nl
www.wikselaardakbedekkingen.nl
www.hoveniersbedrijf-versteeg.nl
http://www.middendorpmetaal.nl
Ook benieuwd hoe U hier of op de trekker kan adverteren neem kontakt met ons op:
29-05-2013
Achterberg, het begint met opladen thuis in de regen. Iets wat voor ons maar zeker voor een organisatie niet fijn is. Tenslotte zijn we mooi weer rijders. Nadat de working power een proeftrek had gemaakt was de beurt aan ons. Helaas heeft de versnellingsbak de laatste tijd nogal veel te verduren gehad met de daarbij komende gevolgen dat onze hoogste versnelling er niet meer in wil blijven. Tijdens het optoeren en wegrijden klapte deze er al onmiddelijk uit. Het was binnen de 30 meter en we mochten van een herkansing gebruik maken. Dan maar 9 km zachter rijden, ook dit was een proeftrek die we over mogen doen. Met net iets in de 86 meter besloten we hem dan ook over te doen. Met de gedachte een paar sjorbanden aan de vernellingspook moet het lukken om in de hoogste te kunnen rijden. Het verzet met optoeren en wegrijden ging goed maar in de 50 meter zone kwam er weer verzet van de sleepwagen en knalde de versnelling er weer uit. Noemen ze dan mechanische problemen die niet fijn zijn. Een eindresultaat waar wij niet op gerekend hadden. Deze week is het reparen van de bak noodzakelijk, want zo kunnen we niet verder. hopend dat het geheel een vrijdag weer klaar is om in Staphorst weer te kunnen aanhaken.
Nr | Tractor | Chauffeur | Woonplaats | Run 1 | Run 2 | Finale |
1 | Belazerus 2 | Roel Janssen | Ysselsteyn | 102.67 | ||
2 | Red Pearl | Gerbrand Roelofsen | Harskamp | 100.41 | ||
3 | Sprenkels | Richard Sprenkels | Klein Zundert | 98.18 | ||
4 | The Carpenter | Jan van de Weijer | Milheeze | 97.51 | ||
5 | Working Power | Jan Willem Donk | Hoornaar | 96.86 | ||
6 | Forza Fiat | Evert Jan Hendriks | Beemte Broekland | 94.40 | ||
7 | Flying Bull | Wichert Koers | 't Loo-Oldebroek | 90.38 | ||
8 | The Alligator | Barry van Heerdt | Lunteren | 89.41 | ||
9 | Red Indian | Kees van Daalen | Achterberg | 87.47 | ||
10 | Golden Eagle | Pieter van Moort | Hulshorst | 87.43 | ||
11 | De Beer | Arjen de Beer | Oudenbosch | 74.51 | ||
12 | Forever Blue | Henk Donkersteeg | Kootwijkerbroek | 56.15 |
23-05-2015
Stroe , met een paar kleine aanpassingen en het nodige onderhoud aan de trekker vertrokken de heren richting Stroe. De hele ochtend was voor mij een drama, de enen pijnstiller na de andere om op de been te blijven. Met in het achterhoofd als het vanmiddag beter gaat rijden. Maar het zat niet mee , rond de klok van 1 uur wist ik mezelf te redden door een beetje op en neer te wandelen maar moest er niet aan denken om plaats te nemen achter het stuur. Het zonnetje brak door en het was een prachtig wedstrijd weertje. Vooraf kreeg de trekker een laatste inspectie en is voor 2015 weer voorzien van een keurings stikker. Er kwam nog een stikker bij in de vorm van sponsoring. Middendorp metaal uit Barneveld. Mees was de chauffeur van dienst deze dag en kwam voor de sleepwagen. Met een bokkige start kon hij het spul voor de 30 meter tot stilstand brengen. Dan moet het in poging 2 maar lukken , weer kwam de trekker niet lekker van de plek maar gelukkig had Mees het wel zo in de hand dat deze de voet van de koppeling liet komen en weg reed. Met de wielen wat ver in de lucht van voren en een beetje remmen om van de lijn af te blijven kreeg hij het hele spul op gang. Zag er goed uit vanaf de zijlijn. De motor kwam op toeren en niets leek in de weg te staan voor een goede run. Helaas toen de trekker een klein beetje verzet kreeg van de sleepwagen knalde de versnelling in zijn neutraal. Over en uit met als resultaat een tiende plaats voor de competitie en laatste op de dag wedtrijd . Met een korte week in het vooruitzicht gaan we weer met volle moed aan de slag en hopen dan een vrijdag avond in Achterberg te kunnen laten xien waar wij voor gaan.
Nr | Tractor | Chauffeur | Woonplaats | Run 1 | Run 2 | Finale |
1 | Red Pearl | Gerbrand Roelofsen | Harskamp | F.P. | 103.33 | |
2 | Belazerus 2 | Roel Janssen | Ysselsteyn | F.P. | 100.12 | |
3 | Forza Fiat | Evert Jan Hendriks | Beemte Broekland | F.P. | 99.03 | |
4 | Sprenkels | Richard Sprenkels | Klein Zundert | F.P. | 97.45 | |
5 | Working Power | Jan Willem Donk | Hoornaar | F.P. | 96.56 | |
6 | Golden Eagle | Pieter van Moort | Hulshorst | F.P. | 93.54 | |
7 | The Carpenter | Jan van de Weijer | Milheeze | 106.77 | ||
8 | Flying Bull | Wichert Koers | 't Loo-Oldebroek | 104.05 | ||
9 | The Alligator | Barry van Heerdt | Lunteren | 97.24 | ||
10 | De Beer | Arjen de Beer | Oudenbosch | 85.96 | ||
11 | Forever Blue | Henk Donkersteeg | Kootwijkerbroek | 68.24 |
16-05-2015
Erichem , een dag om nooit te vergeten
De vaste chauffeur van dienst moest met lede ogen aanzien hoe de truck met de trekker er op van zijn er erf verdween. Helaas was er een verhuizing gepland van de legerdump. Dus zijn Mees, Rudi en Erik zonder mij vertrokken. Na veel telefoon kontakt over de inspectie is de tijd aangebroken dat Mees de trekker voor de sleepwagen mag zetten en zo zijn eerste run gaat maken als supersport deelnemer. Sommige van ons kennen Mees nog van de standaard periode waar hij met een rode aanhaakte. Ja en standaard is standaard , voor de wagen ketting strak, koppeling op laten komen en gas geven. Nu was het even spannend , eerst gas geven en dan de koppeling laten komen. De eerste keer mislukte het een beetje , maar in poging 2 kreeg hij het hele spul aan het rollen. Het neusje bij de start een tikkeltje te hoog waardoor er ook nog geremd moest worden om het geheel binnen de lijnen te houden. Lang was het stil op de telefoon maar eindelijk kwam het verlossende antwoord een hele mooie 5 e plaats weer. als je dan thuis ben heb je een heel tevreden gevoel. We hebben die avond doorgewerkt tot de heren terug kwamen met het hele spul. We hebben Mees nog maar weinig zo blij en onder de indruk gezien. Ja ik had het al zo vaak gezegd geen rood maar blauw. Op naar Stroe.
27-04-2015
Koningsdag: Op naar Wekerom de eerste officiele puntenwedstrijd.Vooraf ga je dan de lijst met deelnemers na en kom je tot een voorlopige stand als je het vergelijkt met een jaar eerder. Conclusie als we een 10e plaats halen en het blijft heel hebben we geen klagen. Door een uitvaller mochten wij als 3e deelnemer aanhaken. De proeftrek en een officiele run waren gemaakt. De trekker liep mooi en rustig en kwam gemakkelijk van zijn plek. De eindstreep werd met rondslaande wielen bereikt. In de baan zat niet de juiste weerstand en hadden we als zovele wel een tandje harder gekund. De einduitslag was wel verrassend een mooie 5e plaats.
http://www.ntto.nl/uitslagen.php?sectie=FS
2015 Een nieuw jaar met nieuwe sponoren en nieuwe kansen.
Na een jaar van heel veel sleutelen en weinig nieuws op de site gaan we er weer met volle moed tegenaan. Na een verbouwing aan de werkplaats kwam de motor van de trekker aan de beurt. Deze is volledig uit elkaar gehaald en gereviseerd. Al het inwendige is van nieuwe onderdelen voorzien. Ook de buitenkant moest er weer aan geloven door ons nieuwe team lid Erik die in de metaalbewerking zit. Deze heeft er voor gezorgd dat de intercooler werd aangepast en een gedeelte beplating. voor het vervoer is er ook een andere wagen aangeschaft.
De eerste trek zou gaan plaats vinden in Herwijnen. Deze telt niet mee voor de competitie maar is zeer geschikt om kinderziekte's te verhelpen. De avond voor de wedstrijd was de trekker pas laat in de gelegenheid om te starten , hierdoor hebben we weinig thuis kunnen proefdraaien. Op de zaterdag ochtend gauw de laatste beplating er op en richting wedstrijd. Het moment voor de sleepwagen was aangekomen. Met een nieuwe motor een andere afstelling andere nokkenas e.d. weet je niet wat je kan verwachten. Na het optoeren kwam er achteraf geen druk in het ssysteem en kregen we de wagen niet van de plek zoals dat hoort te gaan. Eenmaal thuis was het probleem snel verholpen, een los zittende slangenklem bleek het probleem te zijn.
De sponsoren van 2014
Donkersteeg Metaalbewerking en handelsonderneming
van Essen GWW
Bettink Regeltechniek
Versteeg Hoveniers
Edese Zagerij
FPM machinehandel B.V.
Bart Hazeleger schoorsteenkappen en hekwerken
Wikselaar dakbedekkingen
Hendriks asbest sanering
B&G catering
Ravenhort onderhoud
Royaldump
Hallo,
Het seizoen is in volle gang en de werkzaamheden hebben het tot op heden niet meegezeten om hier wat te plaatsen. Met de trekker zijn we dit jaar vooruit gegaan. Na een proeftrek en de wedstrijd Wekerom hebben we de motor weer uit elkaar gehaald. Hierin zaten 4 zuigers die in 2 wedstrijden al weer een hoop winter werk vernield hadden. Maar na deze operatie is in ieder geval het olie spetteren verdwenen. Het was en nog steeds zoeken naar de juiste pompafstelling. Inmiddels hebben we ook wat aan de verstuivers de nokkenas en de koeling veranderd. De banden zijn voor de 2e keer bewerkt dit jaar om toch te proberen alles op zijn plek te krijgen. Door uitval van collega rijder Richard Sprenkels staan we in de top 6. Hopend kunnen we deze positie behouden of zelfs iets beter. De nummer 1 Red Pearl is momenteel niet te kloppen met daarachter na een moeizame start de Belazerus en dan nog de Fiat van de Beer. De volgende drie zitten wij bij. Met het aanral punten wat wij achter staan op de Forza Fiat en de Working Power zal het heel zwaar zijn om die voorbij te komen. De Forza Fiat heeft wel wat problemen maar Evert-Jan kennende zullen die z.s.m verholpen worden. De working power rijd nog wel eens een gaatje te hoog waar wij dan weer van profiteren. Maar ook de zetor van Pieter begint te lopen nadat ze het differentieel aangepast hebben. En Wichert Koers de trekker in de juiste koers weet te zetten mogen we ook die niet vergeten. Al met al nog steeds spanning in de klassering vanaf plaats 3. Vanavond hopen we op de wedstrijd in Nulde te rijden. We gaan proberen om vanaf heden de wedstrijden weer een beetje te vermelden hier.
Wedstrijd Bakel
Na de wedstrijd Alphen toch maar de brandstof pomp even naar de dokter gebracht. Volgens de dr. moest alles functioneren. Hij kreeg alleen minder te drinken ten opzichte van vorig jaar. Nadat we de pomp er weer opgesleuteld hadden bleek de trekker weer normaal druk op te bouwen zowel de turbo als de brandstof druk zagen er weer goed uit. Op naar Bakel, om 8 uur stond Jan Roseboom al voor de deur. Trekker er op en tot vanmiddag maar weer. Met een busje vol aanhang was het zeer gezellig richting Bakel. Daar aangekomen de spulletjes van de wagen gehaald en wachten tot we aan de beurt zijn. Er lag een prachtige baan klaar waar onze trekker geen juiste versnelling voor heeft of te weinig pk's. De start ging weer als vanouds, zonder problemen weg. Maar al gauw moesten we op de remmen om bij de lijn vandaan te blijven, eerst naar links dan naar rechts helaas dit koste te veel meters voor een finale plaats. De 2 beulen van de 3,4 kregen hem over de 110 meter lijn, met daarachter een zeer mooie run van Bart (je) 107 meter. Hierna kwam een rijtje in de 106 waar ik graag bij gezeten had. Wij kwamen bij de 102 met daaronder nog een aantal comp. deelnemers. Helaas moeten we afscheid van 2 tractoren nemen uit ons gezelschap. Dit waren in mijn ogen niet de minste dit jaar, maar door pech getroffen worden zij gedegradeerd naar de promo. Met alleen het NK nog te gaan zijn we drukker als ooit te voren. Trekker moet nagekeken worden en de wedstrijd moet lopen. Dames en heren tot ziens in HARSKAMP
Wedstrijd Alphen
Laten we deze wedstrijd met een laatste plaats maar vergeten.
Wedstrijd Oudenbosch
Na diverse weken van rust in de wedstrijden op naar Oudenbosch. Helaas vanwege de brokken moesten we het met 1 comp. deelnemer minder doen, de rooie indianen moesten vanaf de zijlijn alles gade slaan. Over de weegbrug gekomen hadden wij de pech dat er een waterslang scheurde. Met behulp van de mannen Red Pearl en de Dancing on Wheels konden we toch een run maken. Met al het geklooi in de afgelopen weken met verstuivers wisselen pomp verzetten en noem maar op was het resultaat goed. De Belazerus wist als enige een full pull op zijn naam te zetten, mischien was dit de Red Pearl ook gelukt als deze niet was gesneuveld in de strijd. Ook Sprenkels wist een finale plaats te behalen. De Carpenter had het in de eerste run nog wat koud maar wist dit na een paar plaatsjes opschuiven weer goed te maken. Helaas bleven we nu 12 centimeter achter deze, maar toch goed voor een 5e positie. Hierachter kwamen 2 van die oranje gevaartes die er ook behoorlijk strak er over gingen. De 4 sensation had ook nog last van wat spetters maar wist toch hun positie in het klassement vast te houden. De Working Power leek goed weg te gaan maar het was te hoog gegrepen voor deze motor. Erg jammer want het moet kunnen met deze trekker. De Dancing on Wheels een trekker uit de stal van mijn werkgever kreeg te weinig lucht binnen, oorzaak bekend (schuld van Jan) ja welke Jan. Volgens mij weten ze zelf niet welke. Ja en dan die Beer, was dit nou pech of het begin van de brokken. Wie zal het zeggen, ik weet uit ervaring rijden op een wedtrijd waarbij je help organiseren is kl of minder fijn. Ook de bijschrijvers deden leuk mee. In ieder geval Johan Jansen bedankt voor het filmpje op naar Meerkerk waar wij gaan proberen om voor de kar te verschijnen met heel de klasse.
www.youtube.com/watch?v=PbaEY4BLssc&feature=youtu.be
Wedtrijd Nulde
Alles na Speuld weer gekontroleerd en redelijk goed bevonden. De pomp een andere timing gegeven en nu maar hopen dat het weer wil. Op het strand aangekomen werden wij door de TVM gevraagd om te keuren. Dan moet je maar snel even lossen en keuren want de eerste deelnemers uit de klasse waren al aan het wegen. Heel fijn om te beginnen de zwarte mazelen kwamen weer de pijp uit, cilinder 4 kan er nog geen zin aan krijgen. De trekker werd nagekeken en afgekeurd. Maar voor de wagen moest het gaan gebeuren met een al wat vreemde uitslag en een Belazerus die uit de versnelling plofte was er een beetje hoop. Deze hoop werd al gauw ontnomen, bij het optoeren voor de kar bleef de opvoerpomp stil staan. Geen diesel geen druk. We kwamen weg en hebben weer een wedstrijd achter de rug, maar wel 1 om snel te vergeten. Geen diesel en geen goede tempraturen met een zware en goede baan moesten we genoegen nemen met een 8e plaats. Op naar Oudenbosch waar het pompje de andere kant op gaat. We gaan zien wat dit zal brengen.
Wedstrijd Speuld
Na de wedstrijd Made met een kapotte trekker de stal in. Eerst moest de koppeling er aan geloven, deze hebben we netjes van nieuwe schoenen voorzien en de tussen platen even laten vak slijpen. Toen hebben we vanwege het water verlies en druk in het systeem de tweede week de kop er af gehaald. Hier kwamen we tot de ontdekking dat alles keurig op zijn plek was blijven zitten. Ja dan moet je verder zoeken. Toen kwamen we er achter dat zuiger 4 een forse aanslag op de motor gepleegd had. Een forse scheur in de wand. Daar een bus in geplaatst en de zuigers ook maar in de goede richting gezet. Het eerste starten verliep niet vlekkeloos er kwam meer onverbrande diesel uit de pijp als rook. Afijn pomp een andere timing gegeven en het was weer starten en lopen. Aangekomen in Speuld was het iets minder fijn. Hier gaf hij weer diesel uit de pijp. Je kom er dan niet uit te zien maar dat is nog tot daar aan toe, de omstanders hebben er veel meer last van. Onze excuses nog voor de overlast. De poging ging best lekker met een mooie afstand werden we toch 5e. Maar het gevoel wat de trekker normaal geeft zat er nu niet in. Op naar Putten.
Wedstrijd Made
Na een weekje rust op naar Made. Deze keer met een auto van Steeg & v Harten. Deze truck heeft een mooie lange laadbak van 9 m dus mocht grote broer ook mee. Op de wedstrijd was de beurt eerst aan de 8700 van Wouter, terwijl wij de trekker klaar maakte reed Wout zijn eerste trek. Gewogen over de brug kwam ik er achter dat de helm zeker nog niet prettig aanvoelde. in overleg hebben we dus nog een keer Wout achter het stuur gezet. Met de poeftrek in het vooruit zicht dachten we dat de baan iets minder zou wezen als wat hij uiteindelijk was. Toch maar een keer de hoogste proberen. Hierbij moest Wouter te lang op de koppeling blijven om het spul aan het rollen te krijgen. Resultaat een koppeling opgebrand en maar 96 meter. Toen hebben we besloten we doen hem over in een tandje lager hopend dat dde koppeling het nu wel doet. Maar niet was minder waar, Wout moest weer veel te lang stoken om het geheel op gang te krijgen. Nu we de filmpjes terug kijken weten we waarom. Weer een technisch mankement in de opvoerpomp maar toch een beter resultaat. Wout eindigde als 5e en wist de FOREVER BLUE naar een voorlopige 6e plaats in de comp. te sturen. Gelukkig is er voor de 3,4 een soort van bouwvak aangebroken. Met de helft van de wedstrijden achter de rug zijn er meerdere machines aan reviseren toe. Ook wij zullen hier gebruik van moeten maken om alles weer op de baan te zetten in Speuld
Wedstrijd Staphorst
De weken vooraf zijn iets minder goed verlopen. Want 2 weken geen wedstrijd betekent niet 2 weken rust. in de eerste week hebben we de inlaat pijp naar de intercooler aangepast. Deze gaf de problemen in Stroe. De tweede week hebben we benut met het nodige onderhoud met o.a het omhoog brengen van de olie druk. Op onze vaste praat en sleutelavond moest ik er eerst zelf aan geloven. Een klant kwam gehuurde spullen terug brengen waarbij ik zelf een snee in het oor kreeg. ( zonder alcohol). Afijn een avondje ziekenhuis waar ze me een oor aan hebben genaaid. Ook op deze avond zou Wouter Peelen even aankomen voor de instructie's, het enige wat ik door kon geven was ik moet om 21.00 uur in het ziekehuis zijn. Wouter is daarna met de rest naar de trekker gegaan en hebben even proef gedraaid wat uitliep op een olie fontein. De druk iets te hoog gezet. Vrijdag dan maar afmaken en opladen. Ja als je dan zelf een bruiloft heb, geniet je daar mischien van de drank en de muziek maar je mis iets. Eindelijk kwam de verlossende sms met alles nog heel. Fijn dat is meegenomen maar je weet dan nog niet veel. De volgende was 5e. Je weet iets meer maar fijn is het niet om op afstand te zitten. De volgende sms kwam van de chauffeur. Loopt heel donders!! Super gaaf!!. Geeindigd voor de ZETOR. mooi Jan is ook weer aanwezig. De wedstrijd Staphorst heeft er voor gezorgd dat we alle 12 op de baan aanwezig waren en wij 2 plaatsen in de comp. mochten stijgen. Als was ik er niet bij ik ben dik tevreden. Wouter, Mees, Job, en Andre bedankt.
Wedstrijd Stroe
Zaterdagmiddag 25-05 op weg naar Stroe. De perfecte locatie om een wedstrijd te organiseren. Alleen moest het even 10 graden warmer worden. We zijn van start gegaan met dicht geknepen billen, want o als er toch weer een turbo aangaat. Maar de turbo bleef heel en eigenlijk bijna alles. Een eindresultaat waar we om kunnen lachen, laatste en een keer geen brokken. Helaas heeft de camera ons in de steek gelaten om de meters terug te kijken. Je moet er maar weer op tijd aan denken om hem op te laden. Maar onder de kap konden we gelukkig wat foutjes zien die we de komende weken gaan veranderen. Op naar Staphorst waar ik zelf vanwege een bruiloft niet bij kan zijn. Gelukkig wil de chauffeur van de grote FORD plaats nemen op de kleine 4 cilinder. Wouter Peelen zal in Staphorst met de FOREVER BLUE gaan aanhaken. Ik zelf zie jullie dan als het goed gaat in Made weer. www.mediacentraal.nl/mcsporttv/tractorpulling/events/2013/stroe/
Wedstrijd Achterberg
Laten we niet weer over het weer beginnen. Het werd droog en de wedstrijd starte 2 uur later als gepland. De baan ten opzichte van vorig jaar was degelijk anders. Onze trekker ook na een week sleutelen. De cilinder kop werd voorzien van ringen. De radiateur werd vervangen door de orginele en versterkt door een elektrische waterpomp. Het duurste geintje was dat de turbo ook was overleden. Na een week sleutelen toch weer op de baan. Een zeer beroerde run, nog niet eens de koppeling helemaal los of er kwam een witte plof uit de inlaat. De koppeling weer in en terug de auto op. Alles leek in orde, tot we thuis even een blik in de turbo wierpen. Weer een naar de malle mieze. Niet gewerkt en toch kapot. Onze verlaggever Arco dacht dat wij in een te hoge versnelling vertrokken, maar ik zal 1 ding verklappen we zijn in deze versnelling begonnen dit jaar en hopen in deze versnelling te eindigen alleen met een andere uitslag. Ach er moet er 1 laatste worden, maar als dit door gebreken komt is dit niet prettig. Tot ziens in Stroe. www.mediacentraal.nl/mcsporttv/tractorpulling/events/2013/achterberg/
Wedstrijd Erichem
Het was een donkere dag, maar droog. Op de wedstrijd aangekomen miste we helaas weer 1 trekker uit de competitie. Maar de andere stonden er allemaal weer. Nu kun je zeggen de baan was wat aan de droge kant, maar ja vorig jaar aan de natte kant. Zo zie je maar gisteravond kon je de winterjas aan hebben en vorig jaar was een t-shirt voldoende. Met als en 5e startplaats gingen wij weg en er stond al een grote afstand van Sprenkels. Met veel geluk wisten wij een FULL PULL te halen. Maar ja dan weet je er staan er nog 7 achter je te wachten om je een draai om de oren te geven. Na ons kwamen er 2 bij en ik had minimaal op 3 gerekend. De chauffeur van de Belazerus 2 verloor even de controle over de trekker, maarja de 1 zijn brood de ander zijn dood. Bij ons bleek al snel dat in de eerste run de koppakking het begeven had. Met 4 trekkers terug in de finale weet je eigenlijk dat de podium plek weer aan je neus voorbij gaat. Helaas kreeg ook de Fiat van Sprenkels het te zwaar en liet ons netjes voor gaan. Een mooi eind resultaat waarbij we 3 plaatsen opschuiven in de competitie in de juiste richting. Op naar de volgende wedstrijd Achterberg??????????? Eerst effe sleutelen. www.mediacentraal.nl/mcsporttv/tractorpulling/events/2013/erichem/
Wedstrijd Wekerom
Laten we maar over het weer praten dat was goed. Zoals je ieder jaar weer merk is dat een winterperiode altijd weer te kort is om de zaakjes goed op orde te brengen. We waren al heel blij dat we er met trekker aanwezig waren, iets wat vorig jaar mislukte. Maar de Forever Blue was er nog niet klaar voor, om de sleepwagen van de plek te krijgen was er een aanslag op de koppeling nodig. Hierbij kreeg ik ook wel het idee dat het niet alleen aan de sleepwagen lag maar dat de motor niet zo best draaide als vorig jaar. Thuis gekomen zijn we de meters en beelden gaan terug kijken waar duidelijk te zien was dat er te weinig diesel in de motor kwam. De elektrische pomp had zijn werk niet gedaan met het resultaat dat er niet meer in zat als een 11e plaats voor de dag en een 10e plaats voor de competitie. Maar de eerste 8 punten zijn weer binnen. Op naar Erichem.
Winterstop
De winter periode is gebruikt om de trekker goed na te kijken. De moter is opnieuw gevlakt en gehoond, en voorzien van een nieuwe waterpomp, zuigerveren en de nodige lagerschalen pakkingen en bussen. De koppeling is voorzien van nieuwe schoenen en TOOLOX tussenplaten. De versnellingsbak is ook aangepast en heeft een nieuw tandwiel gekregen uiteraard ook van het materiaal TOOLOX.
Sponsoren Forever Blue | ||
Royal Dump | Hoveniersbedrijf Versteeg | Donkersteeg Metaalbewerking Wikselaar dakbedekking |
H. en J. Brons Edese Zagerij | F.P.M. bv | |
T. Hendriks | Van Essen G.W.W. | Bettink Regeltechniek |